Derde week in Sydney - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu Derde week in Sydney - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu

Derde week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Valerie

05 Augustus 2018 | Australië, Clovelly

Deze week was een rustige week. De jongens kunnen erg vermoeiend zijn, dus ik heb vooral veel geslapen in mijn vrije tijd. Donderdag ochtend ben ik met een au pair naar het strand geweest. We kwamen er achter dat we beiden willen leren surfen. Dus hebben we een winterdeal gescoord bij Bondi Beach. We hebben nu drie lessen van twee uur leren surfen met alles inbegrepen. Waarschijnlijk beginnen we aankomend weekend met onze eerste les.

Zaterdag heb ik een BBQ gehad op het strand (Bondi Beach) met een groep au pairs. Dit was erg gezellig en we gaan waarschijnlijk aankomend week weer afspreken met zijn allen.

Zondag (vandaag) ben ik naar een korfbalwedstrijd wezen kijken. Dit ging anders dan verwacht. Het was eigenlijk meer een trainingssessie. Er zou een ander team komen voor een vriendschappelijke wedstrijd, maar ze kwamen jammer genoeg niet opdagen. Mensen van het team kwamen meteen naar mij toe om te vragen of ik mee deed, helaas wist ik niet dat dit kon dus had ik geen sportkleding bij mij.
Ze waren allemaal erg aardig en na de wedstrijd zijn we nog naar een pub gegaan en hebben wat gedronken met zijn allen.

Omdat ik uit Nederland kom, zien ze mij als een soort expert en hebben zij mij uitgenodigd om mee te doen met de aankomende trainingen en vervolgens mee te doen aan de nationale wedstrijden in Adelaide. Hier worden dus de kampioenschappen van Australië gehouden en dit klinkt als heel wat, maar nadat ik ze heb zien spelen vandaag pas ik er wel tussen qua niveau.

Dus ja als het schema van de familie het toe laat ga ik naar Adelaide voor het nationale korfbal toernament :D. Ik heb helaas mijn korfbal spullen thuis gelaten dus dat wordt waarschijnlijk nog even inkopen doen.

Aankomende week wil ik, als het korfballen doorgaat, veel gaan trainen zodat ik weer wat conditie opbouw. Ik ga misschien afspreken met een groepje au pairs en zondag heb ik waarschijnlijk mijn eerste surf les. Allemaal erg veel zin in!

  • 14 Augustus 2018 - 20:00

    Carlien:

    Hey Valerie,

    Leuk om je zo te kunnen volgen! En super dat je daar mee gaat doen met de nationale kampioenschappen :) (Zag zelfs nog een rieten korf op de foto, dat belooft wat!)

    Ook mooi om te lezen dat je daar zoveel nieuwe mensen leert kennen en nieuwe dingen leert en doet!

    Geniet er van meid, maar zo te lezen kost dat niet zoveel moeite :)

    Groetjes,
    Carlien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

Actief sinds 02 Juni 2018
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 6710

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 19 Januari 2019

6 maanden Sydney

Landen bezocht: