Tweede week in Sydney - Reisverslag uit The Rocks, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu Tweede week in Sydney - Reisverslag uit The Rocks, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu

Tweede week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Valerie

29 Juli 2018 | Australië, The Rocks

Het voelt alsof ik hier al veel langer zit dan twee week; ik ken de omgeving, en weet mijn weg er te vinden, ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen en al heel veel dingen gedaan/gezien.

Afgelopen dinsdag ben ik naar een ouderwetse bioscoop geweest met een au pair uit de buurt, samen hebben wij de nieuwe Mamma Mia film gekeken, zowel de film als de au pair waren erg leuk! Ik was nog nooit eerder in een old school bioscoop geweest en met mijn voorliefde voor vintage was dit dan ook een erg leuke ervaring.

Op woensdag ben ik naar een enorme Apple store geweest om de batterij in mijn telefoon te vervangen, hij is weer als nieuw! Om de tijd dat ik moest wachten te doden ben ik gaan rondkijken in de enorme shopping mall van vorige week. En wat blijkt ze hebben daar een dierenwinkel met vitrines waar puppy’s inzitten! Dus ik heb net zo lang puppy’s gekeken tot mijn telefoon klaar was om op te halen.

Vrijdag was er een au pair meet and greet. Hier ben ik heen geweest en het was erg leuk om verschillende au pairs te ontmoeten!

Dit weekend was het de verjaardag van Ben, een van de kinderen. Zaterdag had hij een verjaardagsfeestje in een park in de buurt. Het had als thema Zac Powers! Dit is een Kinderboeken reeks wat gaat over een spion, genaamd Zac Powers. Er kwam zelfs een entertainer die zich voor deed als de spion in questie. Het was erg leuk en grappig om te zien hoe enthousiast die kinderen waren.

Vandaag (zondag) heb ik een uitstapje gemaakt naar het centrum van Sydney. Hier heb ik de opera house en de harbour bridge gezien! Beiden erg mooi en leuk om te zien. Toen ik langs de haven liep, kwam ik langs verschillende reisinformatie punten met flyers van dingen die je kon doen in de omgeving. Ik stuitte op een flyer over whale watching. Diezelfde middag was ik al op de open zee, op een boot walvissen aan het spotten. Omdat het hier nu winter is trekken de walvissen van Antarctica naar het noorden van Australië omdat het daar warmer is, hierdoor zijn er van mei tot november heel veel walvissen te zien. Ik heb dan ook meerder walvissen gezien, erg leuk! Ik heb hier geen foto’s van gemaakt, omdat het op de foto’s moeilijk tot niet te zien was en ik liever in het moment zelf de walvissen wilde bekijken.

Volgende week ga ik naar een korfbal wedstrijd kijken in Sydney. Ja ze hebben een korfbalclub hier! Als ik de wedstrijdverslagen moet geloven ligt het niveau niet zo hoog als in Nederland, maar het is altijd leuk om even te zien. Ik wilde mij bij de korfbalclub voegen, alleen gaat dit niet lukken door mijn werkschema, maar zoals ik al zei kijken is ook leuk! Misschien kan ik ze nog wat tips geven voor de volgende wedstrijd ;).
Ook ga ik weer nieuwe mensen ontmoeten, een paar Nederlanders en een paar Duitse au pairs, erg veel zin in!

  • 29 Juli 2018 - 12:24

    Oma Janny:

    Wat weer leuk om jouw verslag te lezen
    Als ik dat zo lees bevalt het je daar wel en onderneem je nog al wat.
    Leuke mensen en leuke kinderen. Heb je veel vrije tijd

    Groetjes
    Oma en Eeuwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

Actief sinds 02 Juni 2018
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 6712

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 19 Januari 2019

6 maanden Sydney

Landen bezocht: