Great Ocean Road Trip - Reisverslag uit Cape Otway, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu Great Ocean Road Trip - Reisverslag uit Cape Otway, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road Trip

Blijf op de hoogte en volg Valerie

18 Oktober 2018 | Australië, Cape Otway

Na het korfbal kampioenschap in Adelaide had ik een week vrij vanwege de schoolvakantie. Nu ik toch al in Adelaide was kon ik daar net zo goed gebruik van maken. Tussen Adelaide en Melbourne ligt de Great Ocean Road. Dit is een weg die bekend staat als 1 van de mooiste roadtrips ter wereld. Het grootste gedeelte loopt direct langs de zee. Onderweg zijn verschillende look-outs waar je kunt stoppen. De beste manier om deze roadtrip te ervaren is natuurlijk met een auto, er zijn ook tours maar dan prop je alles in 1 dag en zie je alleen de hoogtepunten. Ik besloot dan ook om een auto te huren in Adelaide en via de Great Ocean Road naar Melbourne te rijden.

Ik begon op dinsdag 2 oktober. Ik haalde mijn auto op in de ochtend en reed naar Mount Gambier, waar ik een hotelkamer had geboekt. Dit was ongeveer 5 uur rijden. Ik kwam aan rond 3 uur en heb nog wat mooie plekken in dit dorpje bezoekt. Mt Gambier staat bekend om zijn Blue Lake. Dit is een krater, de naam zegt het al, met erg blauw water, heel mooi! (Op foto’s helaas niet goed te zien). Ook was er een sinkhole. Dit was erg indrukwekkend en ingericht als een soort botanische tuin.

De volgende dag reed ik van Mt Gambier naar het begin van de Great Ocean Road, dit was ongeveer 2,5 uur. Vervolgens heb ik het eerste gedeelte van de roadtrip gereden/bekeken, tot aan Princetown. Hier, een straat in de middel of nowhere, heb ik nachtje doorgebracht in een hostel. In deze dag heb ik verschillende look-outs gezien met, de bekendste, the 12 apostels.

Toen ik wakker werd in het hostel was het al weer donderdag en ging ik op weg naar Torquay. Mijn eerste stop was een vuurtoren in Cape Otway, ze hadden er een heel park omheen gebouwd dus koste het 20 dollar entree, afzetters. Het was wel een mooie vuurtoren met een ongelofelijk uitzicht. Hierna heb ik een hike gedaan in Maits Rest Rainforest. Dit was een aangelegde route, heel mooi het was echt een regenwoud. Ook heb ik die dag twee watervallen bekeken en heb ik een koala in het wild gezien. Ook heb ik helaas wat dode dieren langs de weg zien liggen, onder andere koala’s en een kangaroo. Mijn dag eindigde dus in Torquay met het prachtige Bells Beach. De eigenaar van het hostel had een hond, dit was erg gezellig.

Torquay was het laatste dorpje van de Great Ocean Road. Vrijdag ben ik dan ook naar Melbourne gereden, dit was nog zo’n 2 uur. Hier heb ik vrijdag de hele dag Melbourne verkent, door middel van een audio-tour. Dit heb ik ook gedaan in Adelaide en het was een erg leuke manier om de stad te verkennen, anders weet je ook niet waar je moet beginnen.
In melbourne sliep ik ook in een hostel. Dit hostel was naar mijn begrippen erg goed en luxe. Het was in het midden van het centrum. Zaterdag heb ik de auto teruggebracht en naar het vliegveld gegaan voor mijn vlucht terug naar Sydney, vlucht van 1,5 uur.

Ik ben dwars door het centrum van Adelaide en Melbourne gereden, steden met ongeveer 4 miljoen inwoners. Dit was erg heftig, ik heb geen schade gemaakt. En alles het rijden was ook nog eens aan de linkerkant.

Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik wil zeker nog een keer iets gelijks doen in een ander deel van Australië. Het is voor mij erg lastig om een auto te huren in Australië, omdat ik nog geen 21 ben. Hierdoor kwam ik bij een autoverhuur uit speciaal voor Backpackers. Waarschijnlijk is dat de reden dat mijn auto er wat anders uitzag dan gebruikelijk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

Actief sinds 02 Juni 2018
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6703

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 19 Januari 2019

6 maanden Sydney

Landen bezocht: