Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Valerie Thalau - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Valerie

22 Juli 2018 | Australië, Clovelly

15 juli om 19:40 uur, Australische tijd, kwam ik aan op het vliegveld in Sydney. Ik werd opgehaald door de moeder van het gezin waar ik verblijf. Ik ben er achtergekomen dat vliegen niet mijn favoriete bezigheid is. De eerste vlucht was prima, maar de overstap in China was een beetje chaotisch. Blijkbaar praten ze niet op elk internationaal vliegveld goed Engels. En vliegtuig eten is echt niet lekker, geen aanrader.

Het gezin waar ik voor werk bestaat uit een vader, moeder en twee jongens van 5 en 7 jaar. De kinderen hebben mij flink uitgetest de eerste week, maar ze zijn er wel achtergekomen dat zij niet de baas zijn als ik met ze ben. En over het algemeen zijn het wel schatjes.

Het huis is erg nieuw en modern. Er is uitzicht op zee en ik heb mijn eigen plekje in het huis wat erg fijn is, eigen opgang wat leidt naar mijn eigen slaapkamer met badkamer.

De omgeving is prachtig! Het is vijf minuten lopen naar het strand. Ook wonen ze aan de beroemde costal walk. Deze heb ik gister helemaal gelopen vanaf het beroemde Bondi beach tot het einde in Coogee, met twee andere au pairs uit Sydney. Omdat het hier winter is hadden ze wat winteractiviteiten georganiseerd, zo kon je onder andere schaatsen. Het was rond de twintig graden dus het was een erg raar gezicht. Bondi beach is veel kleiner dan ik had verwacht, het strand is niet zo groot of bijzonder als dat het op tv lijkt.

Het stuk van Clovelly naar Coogee heb ik elke dag gelopen deze week, echt geen straf als je het uitzicht ziet. Ik heb er wel wat blaren aan over gehouden, maar dit was het helemaal waard.

Ook heb ik wat tijd doorgebracht in Bondi Junction. Dit is een groot shopping district in Sydney, ik heb nog nooit zo’n groot winkelcentrum gezien.

Volgende week is er een au pair meet and greet waar ik heen ga. Dit is in het centrum, ik ben van plan om dan ook even het Opera house te bewonderen. Ook ga ik volgende week naar de film mamma mia 2 met een anderen au pair uit de buurt.

Ik heb het erg naar mijn zin! Het is fijn dat het gezin leuk is en dat er veel te zien is in de buurt.

  • 23 Juli 2018 - 17:27

    Wobbe:

    Hoi Valerie,

    Leuk verslag. Jammer dat het eten op het vliegveld niet smaakte, maar dan smaakt de volgende maaltijd des te beter!!
    Laat die aussies maar weten dat je de baas bent. Mooi uitzicht en al is Boni beach klein, ben toch wel jaloers!
    Hoop snel weer wat van je te lezen.

    Cheers mate

  • 24 Juli 2018 - 09:24

    Oma Janny:

    Leuk dat je een reisverslag doet dan blijven wij ook een beetje op de hoogte van al je activiteiten en dan is het net of wij er ook een beetje bij zijn

  • 25 Juli 2018 - 21:30

    Joke Kuiper:

    Hallo Valerie,

    Fijn dat de reis uiteindelijk goed verlopen is (ondanks de chaotische overstap in China!)
    Weer een ervaring rijker moet je maar denken en er zullen er ongetwijfeld velen volgen.
    Daar doe je het toch uiteindelijk voor. Naar een mooi land, levenservaring opdoen, spannende avonturen beleven, enz., enz. Hopelijk is het niet nadelig voor je Engelse uitspraak!!!
    Ook hoop ik dat je geen heimwee gaat krijgen. Ik heb er wel vertrouwen in, dat het allemaal gaat lukken. Ik wens je héél veel plezier en hopelijk krijgen we ook véél foto’s te zien.

    Groetjes, Joke (Gerard en Bella)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

Actief sinds 02 Juni 2018
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 6713

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 19 Januari 2019

6 maanden Sydney

Landen bezocht: